Gogoeta berri honetan, Hik Hasiren irakurketari buruz ere hitz egingo dut. Irakurketa honek duen informazio ugari dela eta, hausnarketa bat baino gehiago egiteko aukera izan dugu, irakurketan zehar ateratzen ziren alderdi guztiei buruz hausnartzeko aukera, eta gauza asko daude komentatzeko.
Oraingo honetan, eskolen barne- eta kanpo-eraikuntzaz hitz egingo dut. "Haur bat hazten da leku batean, eta leku horrek eragina du bere garapenean. " Beraz, garrantzitsua da lekuaren kokapena behar bezala kudeatzea, haurraren segurtasuna, ikerketa-aukerak, garapen osasungarria eta beste alderdi batzuk kontuan hartuta.
Lehenik eta behin, barruko espazioaz hitz egin nahi dut. Hemen barruan, eskoletako eraikinen barruan aurki ditzakegun gela guztiak daude, adibidez: korridoreak, jangela, barruko patioa, gelak, komunak... eta familientzako leku bat. Haur Hezkuntzan ezinbestekoa da gurasoak egotea, eta, beraz, egokia litzateke haientzat espazio bat egotea, gurasoen arteko harremanak ahalbidetzeko. Aurreko sarreran esan bezala, adinaren araberako banaketa egiten ez bada ere, haur txikientzako gune bat dago, eremu lasaia. Garrantzitsua da motrizitatea lantzea, mugimendua garapenaren osagai garrantzitsua delako, eta, beraz, behar horiek asetzeko estrategiak ematen direlako. Asko daude, haur bakoitzaren beharrak desberdinak baitira, garapen-mailaren arabera, eta, beraz, lau hanketan ibiltzeko, salto egiteko, makurtzeko eta korrika egiteko moduak daude. Mugimenduari dagokionez, askatasunean oinarrituko da. Adierazten da ez dugula haurra behartuko oraindik gai ez dena egitera, hau da, ez dugu bere mugitzeko gaitasuna azkarregi bultzatuko duen ekintzarik egingo.
Esperimentazioa ezinbestekoa da haur-hezkuntzan, eta, beraz, material desberdinak eta erakargarriak erabiliko dira haurrak manipulatzeko. Material batzuk egunero egongo dira eskuragarri, baina beste batzuk une jakin batzuetan bakarrik. Jolas heuristikoa, adibidez, oso egokia da esperimentatzeko eta manipulatzeko, baina zergatik? Erabiltzen diren objektuak komunak direlako, ez dira didaktikoki ezarrita egon behar. Hainbat ezaugarri izan behar dituzte: kolorea, forma, testura eta pisua. Joko honetan gehien egiten diren ekintzak hauek dira: betetzea eta hustea, pilatzea, zabaltzea eta ixtea... Adina dela eta, aukerak gero eta konplexuagoak izango dira eta errealitatean edo egunerokoan erabiltzen diren materialak erabiliko dira.


Garrantzi handiko beste jolas bat sinbolikoa da. Jolas sinbolikoetan haurrek objektuak, ekintzak edo ideiak erabiltzen dituzte beste gauza batzuk irudikatzeko.
Adibidez, haur batek egur zati bat erabil dezake telefonoa edo automobila balitz bezala. Horregatik, haurrak material desberdinak eta espazio egokiak behar ditu hori gauzatzeko, eta tresna ezezagunak. Barruko espazioetan garrantzitsuak dira atsedenerako, jateko eta urruntzeko espazio zabalak eta lasaiak.
Kanpo-espazioaz ari bagara, esan behar da barne-espazioaren garrantzi bera duela. Naturgune gisa egokitzeko harriak, harea, zuhaitzak eta bestelako material naturalak egotea ezin hobea da. Heike Freirek zioen bezala: "Hezkuntzan, naturarekiko kontaktuak berebiziko garrantzia du".
Gainera, "Ingurunearekiko harremanak eta aire zabaleko jokoak haurraren osasuna eta ongizatea hobetzen laguntzen dute: autoestimua handitzen dute, kontzentratzeko gaitasuna garatzen dute, irudimena eta autonomia lantzen dituzte, baita gaitasun kognitiboak eta arrazoinamenduak ere".
Ordutegiak errazak dira eta adierazi behar dute noiz dauden prest haurrak eskolara sartzeko, haur guztiak ordu berean eskolara joatera behartu gabe. Eskaintza zabala izango da, eta zure beharrei erantzuteko prest egongo zara.
Beste gai garrantzitsu bat familiarena da, eskolan zuzenean parte hartzen baitu familian. Irakasle guztiek eta familiek helburu berak dituzte, horregatik da garrantzitsua elkarrekin lan egitea. Eskolako jardueretan parte hartzeko aukera dute, ikasgelan sartzeko aukera dute, jardueretan parte hartzeko aukera dute... konfiantzazko harremana izateko, atzetik lanketa bat egin behar da. Konfiantzazko harreman bat ezartzen denean, haurrarentzat ona da, seguru sentitzen baita espazioa aztertzen duen bitartean. Bilerak egiteko arauak bikainak dira, gurasoen txokoak. Bertan beste familia batzuekin hitz egin ahal izango dute eta esperientzia aprobetxatuz gero oso aberasgarria izan daiteke. Kezkak partekatu eta konpondu ahal izango dituzte, elkar ezagutu eta lagun berriak egin. Familiek eta irakasleek helburu asko dituzte, hala nola haurra ezagutzea, bidean gal ez dadin eta bere beharrak hobeto ase ahal izan ditzan. Adibidez, hezkuntzan ekintza-plan bat garatzeak ez du arrakastarik izango, non guztiek gauza bera egingo duten eskolan eta etxean gauza desberdinak egingo diren.

Erreferentziak:
Comentarios
Publicar un comentario